| In Adversus Haereses (II XXII 5) Ireneo parla dell'età di Gesù, sostenendo che alla sua morte doveva avere almeno cinquant'anni, poiché era un maestro ed aveva dei discepoli. L'argomentazione in sé è alquanto debole, in verità, ma vi è un riferimento molto interessante a tradizioni orali legate ai discepoli di Giovanni evangelista e di altri apostoli imprecisati. Vorrei avere un giudizio sulla genuinità del brano e su eventuali contributi allo studio delle tradizioni orali sulla vita di Gesù all'interno delle comunità cristiane d'Asia, fra I e II secolo. Ecco il testo: "Illi autem, ut figmentum suum de eo quod est scriptum vocare annum Domini acceptum affirment, dicunt uno anno eum praedicasse, et duodecimo mense passum, contra semetipsos obliti sunt, solventes ejus omne negotium, et magis necessariam, et magis honorabilem aetatem ejus auferentes, illam inquam provectiorem, in qua et docens praeerat universis. Quomodo enim habuit discipulos, si non docebat? Quomodo autem docebat, magistri aetatem non habens? Ad baptismum enim venit nondum qui triginta annos suppleverat, sed qui inciperet esse tanquam triginta annorum: (ita enim, qui ejus annos significavit Lucas, posuit: Jesus autem erat quasi incipiens triginta annorum, cum veniret ad baptismum,) et a baptismate uno tantum anno praedicavit; complens tricesimum annum passus est, adhuc juvenis exsistens, et qui necdum provectiorem haberet aetatem. Quia autem triginta annorum aetas prima indolis est juvenis, et extenditur usque ad quadragesimum annum, omnis quilibet confitebitur; a quadragesimo autem et quinquagesimo anno declinat jam in aetatem seniorem, quam habens Dominus noster docebat, sicut Evangelium et omnes seniores testantur, qui in Asia apud Johannem discipulum Domini convenerunt, id ipsum tradidisse eis Johannem. Permansit autem cum eis usque ad Trajani tempora. Quidam autem eorum noni, et testantur de huiusmodi relatione"
fonte della citazione:www.hypotyposeis.org/.../11/external-evidence-irenaeus.html (la ritenete attendibile?)
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